Hoverbit gründere

Lansering av Hover:bit, lek deg smart!

Den perfekte aktiviteten for å unngå brakkesyken. Hele familien kan bli med å bygge, kode, drifte og fortsett å videreutvikle både konstruksjon og kode.

Hover:bit blir lansert på INDIEGOGO 31. Mars kl: 16:00

Hover:bit er laget for å enkelt kunne eksperimentere og utforske teknologi, konstruksjon, kode og mye mer. Den bruker micro:bit, en minidatamaskin som nylig ble lansert over hele skolenorge under navnet Super:bit.

Hover:bit

“Teknologi blir viktigere for oss alle, men samtidig blir den stadig mer utilgjengelig. Innefor plastskall skjules teknologiske finurligheter, og bak apper skjules kode. Gjennom å la barn og voksne sette sammen ett og ett komponent, fysisk som digitalt, bygger vi mestring og forståelse.

Slik teknologisk forståelse noe av det vi i MakeKit jobber med. Våre byggesett og opplæringsopplegg gjør teknologi og realfag relevant gjennom engasjerende og problembasert læring.

Vi vil at alle skal oppleve skaperglede, og vi vet at alle som bygger Hover:bit vil oppleve dette” - Steinar Holøs, Co-founder and CEO of MakeKit

Hvordan virker den?

En flåte av papp klippes ut av esken den kom i. Et skrog av flyfiner holder elektronikk, batteri og kraftige dronemotorer på plass. Under flåten fester man en pose. Denne fylles med luft fra en propell. Da fjernes friksjonen mellom et lag av luft, og farkosten kan komme opp i over 30 km/t. Hover:bit styres av en fjernkontroll som består av en micro:bit. Styringsinformasjon sendes over radio, og mottas av en annen micro:bit på farkosten.

Om MakeKit:
MakeKit AS er en Norsk bedrift som ble etablert av Henning Pedersen og Steinar Holøs i Mars 2019.Vi holder til på Skullerud park i de samme lokalene som tidligere huset de Norske industrieventyrene Norsk Data og Tanberg radiofabrikk. Alle våre byggesett blir produsert i Norge i samarbeid med fabrikker på Østlandet. MakeKit har allerede hatt stor nasjonal og internasjonal suksess med Air:bit, en drone som også bruker micro:bit.

Du kan også lese mer om bedriften på makekit.no

Les mer om det nasjonale super-bit prosjektet på www.superbit.no