Ny priskrig i mobilbransjen

Priskrigen i mobilbransjen fra sist høst ser ut til å gjenta seg i år.

Både Djuice, Netcom, Chess og Telenor er på banen med sine tilbud, og andre mobiloperatører har varslet at de vil komme etter. Vær obs på vilkårene, oppfordrer Forbrukerombudet.
At mobiloperatørene kjemper om kundene med ulike tilbud, fører til lavere priser og er bra for forbrukerne. Forbrukerombudet er samtidig opptatt av at forbrukerne skal få riktig og klar informasjon om forutsetningene for tilbudet, og hva som skjer med abonnementet når kampanjeperioden er over. ??- Før du slår til på et av de mange tilbudene i markedet, bør du undersøke hvilke vilkår som er knyttet til tilbudet. Du må særlig sjekke om tilbudet medfører bindingstid, og i tilfelle hvilken pris man binder seg til å betale etter at kampanjeperioden er over, råder fagdirektør Petter Ravne Bugten i Forbrukerombudet.

Kilde: Forbrukerombrudet