NKUL Temadag. Hvorfor VR i klasserommet?

VR som et verktøy for læring i grunnskolen er, for mange, er en veldig fremmed tanke, men dette verktøyet blir brukt aktivt i undervisningen ved Follese barneskole og Rothaugen ungdomsskole, i hhv. Askøy og Bergen. Den 23. november, i tidsrommet kl. 14- 18, deler lærere og elever fra de to skolene sine erfaringer på gratisarrangementet «NKUL temadag: Hvorfor VR i klasserommet». Deltakerne vil bli presentert for undervisningsopplegg som har vært utprøvd ved skolene, og som dermed gir et godt innblikk i mulige gevinster ved bruk av VR i grunnskolen.

Det mest spennende er kanskje at det er satt opp sesjoner med elever fra både barne- og ungdomsskole, som selv vil presentere opplegg de har vært med på, og fortelle om sine erfaringer fra disse timene. Elevene er fremtiden vår og deres perspektiv på VR som undervisningsverktøy bør være ekstra interessant.

Arrangørenes målsetning er at du som har deltatt på temadagen skal føle deg trygg på at også du vil kunne få til å bruke VR i undervisningen – ikke for å snu opp ned på virkeligheten i klasserommet, men som et krydder til et allerede bredt metodeutvalg. Du skal også se at veien fram ikke er så lang som du muligens hadde sett for deg og forhåpentligvis tester du ut noen av oppleggene allerede dagen etter.

For program og påmelding, besøk www.nkul.no

Faktaboks:

  • «NKUL temadag: Hvorfor VR i klasserommet?» blir den tredje temadagen i NKUL-regi. Tidligere temadager har tatt for seg «Spill og læring» og «Aktiv og inkluderende læring».
  • Temadagen er et heldigitalt arrangement og er gratis å delta på.
  • NKUL har publisert en rekke opptak fra tidligere temadager og konferanser på sine nettsider.
  • Har du et forslag til tema for en fremtidig temadag? Ta kontakt på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.