NKUL 2024
Skolefravær eller skolehverdag? Hva er best for den enkelte?
Mange barn og unge klarer ikke å gå på skole. Skoler og institusjoner kaller det bekymringsfullt skolefravær. Ei Fb-gruppe med over 10 tusen medlemmer, flest foreldre, har gitt gruppa navnet Skolevegring/ Ufrivillig skolefravær.
KI i skolen – til nytte eller ergrelse?
Sagt under paneldebatten
30 år med innovasjon
NKUL ble arrangert for 30. gang i Trondheim de siste dagene i mai. Nok en gang en tidsriktig konferanse med svært mange gode foredrag. NKUL har alltid vært og er en inspirasjon for innovasjon og utvikling innen den digitale skolesatsingen.
Teknologi – et spørsmål om verdier
Utdanningskonferansen NKUL (Nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring) hadde i år 30års-jubileum. I sesjoner og i plenum fikk vi glitrende eksempler på hvordan digitale verktøy kan gjøre skoledagen mer variert, differensiert, lærerik og mestringsorientert for elever som ellers ville slite.
Åpning av NKUL med utdeling av gullepleprisen
Norsk Pedagogisk Dataforening sin Gulleplepris for 2024 ble i dag tildelt lærer ved Knappskog skule i Øygarden, Ingvild Vikingsen Skogestad.